Låt oss få spännande saker att hända tillsammans
Som copywriter är det mitt jobb att få saker att hända i din verksamhet. Texterna på din hemsida, i din webbshop, i dina nyhetsbrev, annonser, sociala medier… De ska alla jobba åt dig. De ska ge mätbara resultat.
Men att skriva texter som faktiskt ger resultat är svårt. Och blir bara svårare i takt med att konkurrensen, tempot och bruset online ökar. Det är inte alltid man orkar, vill eller kan skriva sina egna texter som företagare, på den nivå som krävs för att ge resultat.
Så om skrivandet inte är din grej - ta hjälp av en specialist så att du kan fokusera på det du briljerar i. Riktigt bra copy är en investering som lönar sig, ofta många gånger om.
Jag finns här när du behöver tillfälligt stöd och avlastning i din kommunikation, eller rent av en långsiktig kreativ partner i din verksamhet. Någon du kan luta dig mot närhelst en viktig text ska skrivas. Jag har varit professionell skribent, copywriter och digital strateg i över 13 år, och dessutom drivit flera olika slags företag själv. Jag förstår både det kreativa hantverket och strategin som måste ligga bakom orden.
Tillsammans ser vi till att din kommunikation sticker ut och ger resultat.
“Det exploderade när jag gick live och jag fick ganska snart stänga ner. Jag blev helt överväldigad av responsen.”
— Linda Elvejord, terapeut
Varför ta hjälp av mig?
Jag har varit kreativ entreprenör sedan 2012 och drivit många olika slags verksamheter, alltid med stort onlinefokus.
Jag är erfaren digital strateg, coach, webbdesigner och copywriter, med många klienter i bagaget. Är van vid att samarbeta både med byråer och direkt med företag - små som stora.
Jag har byggt en YouTube-kanal till 50 000+ prenumeranter och en emaillista till 6000+ engagerade prenumeranter.
Vid sidan av min frilansverksamhet säljer även konst, onlinekurser och digitala produkter.
Jag behärskar engelska lika väl som svenska och är en erfaren översättare.
“Med humor, värme och underfundighet fångade Louise vårat intresse som copywriter och vi är mycket nöjda och stolta över texterna hon arbetat fram till vår nya hemsida!”
— Ella Lind, 100 Procent
Din hemsida är inte en broschyr eller ett "digitalt visitkort". Den är en säljare som jobbar åt dig 24/7. Varenda sida på din sajt är en möjlighet för dig att fånga en specifik läsares intresse, fördjupa er relation, och få dem att ta nästa steg. Om du dessutom driver e-handel eller har en webbutik så är lockande produkttexter av yttersta vikt.
Vi jobbar in din personlighet och röst i dina hemsidetexter, så att ett besök på din sajt nästan känns som att ha träffat dig irl. Men det ligger också strategi bakom varje ord. Som copywriter har jag många knep och tricks i min verktygslåda för att ta en text från "helt okej" till helt oemotståndlig, och skriva på ett sätt som får folk att agera.
Copywriting för hemsidor
“Att jobba med Louise har varit ett nöje! Hon satte sig snabbt in i projektet och förstod exakt vad jag ville ha för känsla I design och texter på hemsidan. Hon överträffade alla mina förväntningar!”
— Karin Björk, MindTrip
Copywriting för email
Går det trögt med din emailmarknadsföring? Eller har du dåligt samvete för att du inte skaffat en emaillista än, trots att du vet att du verkligen, verkligen borde?
Låt oss ta itu med saken.
Om du inte har en emaillista just nu så kan du ta hjälp av mig för att skapa en strategi för din emailmarknadsföring, sätta upp ditt konto och komma igång med att skicka nyhetsbrev. Vi ser till att du får bästa möjliga förutsättningar från första början: Att du har ett riktigt attraktivt erbjudande som får fler att prenumerera på ditt nyhetsbrev. Ett bra välkomstbrev som direkt sätter tonen med dina läsare. Och en strategi och mall för dina nyhetsbrev, så att du vet exakt vad du ska skriva i dina utskick.
Om du redan haft din emaillista ett tag kan du ta hjälp av mig för att utreda vad som går bra och mindre bra, och vad du kan göra för att få fart på sign-ups, öppningsfrekvenser och klick.
Kanske behöver du en bättre välkomstsekvens som låter nya prenumeranter lära känna dig, och som strategiskt pitchar dina tjänster och produkter per automatik.
Kanske ska du lansera en ny tjänst, produkt eller event, och behöver en skarp säljsekvens, eller ett säljbrev, för att maximera dina resultat.
Kontakta mig så pratar vi om dina utmaningar och behov, och du får ett mer konkret förslag på hur vårt samarbete skulle kunna se ut och kosta.
“Louise hjälpte mig bland annat med en välkomstsekvens till min emaillista. Den positiva responsen på den har varit överväldigande.”
— Anna Curtius, konstnär
Copywriting för video
Videomarknadsföring är ett av de mest effektiva sätten att locka dina drömkunder till dig, bygga förtroende, och sälja till dem. Jag vet, för YouTube har drivit en stor del av försäljningen i en av mina verksamheter.
En bra video, (som folk faktiskt tittar på hela vägen igenom), börjar med en träffsäker titel och ett välskrivet manus. Jag har över 5 års erfarenhet som YouTuber med en kanal på över 50k följare. Jag vet hur man sätter oemotståndliga titlar, och skriver manus som behåller intresset och låter naturliga i munnen på en människa.
Jag hjälper dig göra en videostrategi, bolla idéer och skriva manus som låter dig (eller någon annan) skina framför kameran.
Du kanske undrar…
-
Jag älskar tidseffektiviteten i digitala möten, men ibland vill man kanske samarbeta på plats, eller bara ta en fika. Jag har min bas i Norrtälje, och kan enkelt ta mig till Stockholm och andra närliggande områden.
-
Nåt åt det här hållet:
- Första samtalet: Vi pratar utmaningar, förutsättningar och mål.
- Du förser mig med information och underlag. Jag gör research och förbereder frågor, idéer och förslag.
- Andra mötet: Vi går igenom mina frågor, idéer och förslag.
- Jag börjar skriva. Texterna bor i Google Docs eller Notion, där vi smidigt kan bolla och diskutera texten i kommentarer.
- När texterna är klara kopierar du dem bara från vårt dokument och lägger dem där de ska vara, med hjälp från mig om det behövs. Jobbar du med en tredje part kan vi även exportera dokumenten och ge till dem, med tillhörande instruktioner.
- Efter att dina texter gått live håller vi kontakten och mäter resultaten. Skulle det behövs finlir och småändringar fixar jag det utan extra kostnad.
-
Vi kommer överens om en budget och ett pris för hela projektet. Du betalar vanligtvis en del av arvodet i form av en deposition för att boka in ditt projekt i min kalender. Resterande summa faktureras vid avslutat projekt.
Depositionen är inte återbetalningsbar, men projektet går att boka om fram till en vecka innan avtalad projektstart.
-
Det beror helt på vad som ska göras, och hur våra respektive scheman ser ut. Men räkna med minst 1 arbetsvecka för en liten leverans. 3-4 veckor för ett genomsnittligt hemsideprojekt. Och 4+ veckor för en större leverans.
-
Om jag har en lucka i min kalender, och deadlinen känns någorlunda rimlig, så absolut.
-
Jag har många års erfarenhet av webbdesign, främst i Squarespace och Shopify.
Om detta är ett av dina behov så kan vi absolut diskutera det!